Wie ben ik

Als dove ervaringsdeskundige weet ik als geen ander dat toegang tot communicatie niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Dagelijks word ik geconfronteerd met informatie die ik niet kan verstaan. Bijvoorbeeld omdat er geen ondertiteling is bij een video, geen tolken Nederlandse Gebarentaal aanwezig zijn bij een evenement of geen alternatief is voor een omroepbericht op het station. Dit is frustrerend, maar niet alleen voor mij. 1 op de 4 personen in Nederland heeft een beperking. Dat varieert van lichamelijk, visueel of auditief tot autisme en laaggeletterdheid.

Mijn missie

Mijn missie is om communicatie voor iedereen toegankelijk te maken, online en offline. Dat doe ik door marketing- en communicatieprofessionals bewust te maken van hun impact. Ik leer ze een nog onbekende doelgroep kennen en hoe ze door hun te bereiken een grotere marktaandeel krijgen. Zo worden informatie en diensten voor iedereen bereikbaar en te begrijpen. Ook voor mensen met een beperking en hun omgeving.

Groeiende consumentenmarkt

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) gaat verder dan het aannemen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Personen met een beperking en hun omgeving vormen een sterk groeiende, maar nog onbekende, consumentenmarkt. Inclusieve communicatie, marketing en PR loont en geeft een voorsprong op de concurrentie. Veel bedrijven zijn zich hier nog niet van bewust en laten hierdoor kansen liggen.

Blijf op de hoogte

Deze website is nog in ontwikkeling. Op mijn website deel ik mijn jarenlange ervaring als communicatieadviseur en blog ik behalve over inclusieve communicatie, ook over digitale toegankelijkheid. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief en voeg me toe op Twitter of Linkedin. Je kan me ook inhuren als adviseur, trainer of spreker. Wil je meer weten of eens kennismaken? Aarzel niet en neem contact met me op.